PRISUTDELING

PRISUTDELING

Under Gallaria hedrer vi de som går foran og brøyter vei, små og store bedrifter og ildsjeler, som inspirerer og tar samfunnsansvar, best på service, knallgode på markedsføring, rekruttering, nysatsinger, eller på annen måte utmerker seg.

Priskategoriene for 2026:

  • Synlighetsprisen

  • Årets bedrift

  • Årets Ambassadør

  • Årets nykommer

  • Service-prisen

  • Rekrutteringsprisen

Nyheter

Prisutdeling

Nyheter • Prisutdeling •

Under næringslivets store festaften, Gallaria, deles det ut en rekke priser til bedrifter som har utmerket seg i året som har gått. Neste gang Ranaregionen Næringsforening inviterer til inspirasjon og prisdryss i januar 2026, så kommer det til å bli noen endringer i hvilke priser som deles ut.

«Vi er skikkelig stolte av det Gallaria har utviklet seg til å bli de siste 17 årene! Dette er det største og viktigste arrangementet vi i næringsforeningen inviterer til i løpet av året - og vi får svært positive tilbakemeldinger fra deltakere. Målet med Gallaria er å knytte sammen, inspirere, synliggjøre og hedre næringslivet i Ranaregionen, og da er det viktig for oss at vi hele tiden vurderer hvordan vi kan holde arrangementet så relevant som mulig for våre medlemmer," sier daglig leder i Ranaregionen Næringsforening, Ingvild Skogvold.

I etterkant av årets Gallaria har næringsforeningen fått mange gode innspill på hvordan prisutdelingen og Gallaria kan videreutvikles. Styret i Ranaregionen Næringsforening har nå landet på hvilke priser som skal deles ut i januar 2026.

"Det har vært viktig for oss i styret at prisene som deles ut under Gallaria skal henge høyt, nå bredden av medlemsmassen, og være i tiden. Vi i styret føler på et stort ansvar når vi skal sørge for at næringslivets store festaften skal fortsette å samle, hedre og inspirere næringslivet i mange år fremover. Vi er veldig glade for alle de gode innspillene vi har fått. Alle har blitt vurdert, og vi har hatt grundige diskusjoner. Vi ble til slutt enige om at det under Gallaria 2026 skal deles ut seks priser for å hedre næringslivet og ildsjeler." sier Stein Espen Bøe, styreleder i Ranaregionen Næringsforening.

"Hvert år evaluerer vi arrangementet grundig, og det kan godt hende vi gjør noen endringer i fremtiden. Næringslivet og samfunnet er stadig i utvikling, og derfor må vi i næringsforeningen også sørge for at Gallaria og de andre møteplassene våre også fornyer seg i takt med dette," avslutter Stein Espen Bøe.

2026

PRISKATEGORIER

2026 • PRISKATEGORIER •

  • Årets bedrift

    Årets bedrift setter fokus på viktige konkurransemessige elementer som kompetanse, teknologi, verdiskaping, rekruttering og samfunnsansvar. Prisen deles ut blant medlemmer i Ranaregionen Næringsforening.

    Tidligere vinnere:

    Momek, Celsa, Rema Ranenget, Helgeland Sparebank, HHO-gruppe, Bolt, Helgeland Kraft, Kunnskapsparken Helgeland, Haaland, Havblikk, MBA Entreprenør, Askeladden Ressursenter, Visit Plura, Polarsirkelen Lufthavnutvikling, Meyership og Tietoevry.

  • Service-prisen

    Service-prisen går til bedrifter som utmerker seg med førsteklasses service. Andre kriterier er førsteinntrykk, tilgjengelighet, kvalitet og bærekraft. Juryen til service-prisen består av styret i Ranaregionen Næringsforening og Rana Blad Marked. Juryen velger ut finalistene – men det er publikum som stemmer frem vinneren av denne høythengende prisen!

    Tidligere vinnere:

    Babettes, Zikk Zaks, Rana kommune v/Kurt Vonheim, Vinmonopolet, Sporten Havna, Joars Korpsservice, Cafe Byporten, Bilalliansen, Chili Frisør, Coop Prix Åga, Brasil Barista, Bjarne Hall, Nordland Teater​, Olsen Dekk & Felg, Hemnes Sømservice og Korgfjellet Fjellstue.

  • Årets ambassadør

    Årets ambassadør er en person, organisasjon eller bedrift som har satt Ranaregionen på kartet og gjort oss stolte. Det være seg for sitt samfunnsengasjement, omtenksomhet eller inkludering. Juryen består av styret i Ranaregionen Næringsforening.

    Tidligere vinnere:

    Henrik Johansen, Bjørn Bonsaksen, Svein Jæger Hansen, Gult lag energikampen, Sissel Venes, Reidar Sørensen, Per Waage, Arve Ulriksen, Wenche Bakken, Rana kommune og de frivillige for vertskap under Arctic Race of Norway, Anita Sollie, Verket Musikkfestival ved Maiken Johansen, Lisa-Marie Karlseng Utland, Fageråsbakkene AS med styre og frivillige, Freyr Battery, MAX Arena Gruben med initiativtakere og Rana FK.

  • Synlighetsprisen

    En bedrift eller organisasjon som er til inspirasjon for andre innenfor markedsføring og kommunikasjon. Kandidaten skal utmerke seg gjennom nytenkende og bevisst bruk av ulike kanaler for å nå sine mål.

  • Årets nykommer

    Bedrifter som har en nyskapende forretningsidé, fokus på kunders behov og bidrar til et nytt tilbud i regionen. Kandidater skal være i oppstartsfasen, det vil si startet opp de siste 3-5 årene, og har allerede fått et solid fotfeste i markedet. 

  • Rekrutteringsprisen

    Bedrifter eller organisasjoner som utmerker seg med synlig, aktivt og langsiktig rekrutteringsarbeid. Kandidaten skal satse på fremtidens kompetanse ved å jevnlig ta inn lærlinger, traineer, samarbeide med utdanningsinstitusjoner, eller aktivt arbeide med å gi muligheter til de som står utenfor arbeidslivet.